Gymnázium Bytča |
|
|
Výchovný poradca
Funkciu výchovného poradcu na našej škole zastáva : RNDr. Mária Bárniková
Úlohou výchovného poradcu je poskytovať poradenké služby študentom a rodičom. V tomto školskom roku boli zabezpečené psychologické testy pre študentov 2.ročníkov. Testy uskutočnili pracovníčky Krajskej pedagogickej poradne v Žiline a boli zamerané na voľbu povolania. Študenti 4.ročníkov a oktávy sa zúčastnili dvoch besied, organizovaných úradom práce. Boli poučení o tom, čo robiť, ak sa neumiestnia, prípadne ako si nájsť prácu v zahraničí. V rámci programov "Čas dospievania" a "s Tebou o Tebe" uskutočnila školená zdravotná sestra prednášku spojenú s besedou pre študentky 1.ročníkov, kvinty a tercie. Podľa záujmu študentov bežali konzultácie, na ktorých sme rozoberali možnosti a záujem o vysokoškolské štúdium. Výchovná poradkyňa zabezpečila nákup a distribúcia prihlášok na VŠ a pomáhala študentom pri ich vypĺňaní. Pravidelne sa poradca stará o dopĺňanie informácií na nástenke o VŠ a o nadstavbovom štúdiu. Úlohou výchovnej poradkyne je aj viesť prehľad o ďalšom štúdiu našich absolventov pre potreby vých.poradcu a vedenia školy Plán práce výchovného poradcu na školský rok 2007/2008A Úlohy vyplývajúce z hlavných úloh školy - vzdelávať sa v oblasti výchovného poradenstva - organizovať a koordinovať výchovu k voľbe povolania v spolupráci s triednymi profesormi a vedením školy - viesť dokumentáciu a kabinet VP - monitorovať žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami - eliminovať prejavy šikanovania žiakov v stredoškolskom prostredí - zvyšovať právne vedomie pedagogických zamestnancov školy o trestno-právnej zodpovednosti mládeže - predchádzať prejavom diskriminácie, rasizmu, xenofóbie, antisemitizmu a ostatných foriem intolerancie - analýza uplatnenia absolventov strednej školy na trhu práce za predchádzajúci školský rok - poskytovať informačnú poradenskú službu študentom, rodičom a pedagogickým pracovníkom vo veciach výchovy , vzdelávania a profesijnej orientácie - získavať študijný a informačný materiál o možnostiach štúdia a využívať vydané príručky a metodické usmernenia na profesijnú orientáciu žiakov - spolupracovať s KPPP, Úradom práce, koordinátormi pre jednotlivé výchovy, triednymi učiteľmi, vyučujúcimi , s vedením školy a s rodičmi - pracovať na skvalitňovaní a rozvíjaní pracovných vzťahov B Časovo – tematický plán VPIX. 1. Analyzovať uplatnenie absolventov našej školy na trhu práce. 2. Tvorba nástenky VP. 3. Účasť na triednych schôdzach RZ v 1. ročníku. 4. Monitoring žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a pomoc triednym profesorom pri vypracovaní špeciálneho plánu práce pre jednotlivých integrovaných študentov. 5. Zistiť proces adaptácie žiakov prvého ročníka a prímy na školské prostredie. 6. Uskutočniť v spolupráci s triednymi profesormi prieskum šikanovania a vytvárať podmienky pre jeho elimináciu. 7. Uskutočniť prieskum profesijnej orientácie študentov štvrtých ročníkov a oktávy. 8. Informovať študentov štvrtých ročníkov o obsahu a priebehu prijímacích skúšok na VŠ. X. 1. Oboznámiť študentov o vypĺňaní prihlášok na VŠ. 2. Vyhotovenie nástenky VP s informáciami o možnostiach štúdia v škol roku 2007/2008. 3. Zúčastniť sa triednických hodín podľa požiadaviek triednych profesorov. 4. Prieskum profesijnej orientácie študentov 3. ročníka a septimy. 5. Beseda so školenou zdravotnou sestrou venovaná problémom osobnej hygieny a dospievania pre študentov /tercia, prvé ročníky/. 6. Poskytovať individuálne a skupinové konzultácie pre študentov a rodičov. XI. 1. Uskutočniť prieskum profesijnej orientácie v druhých ročníkoch a vytypovať nerozhodných študentov na psychologickú diagnostiku v spolupráci s KPPP. 2. Informácia a predaj kníh o VŠ. 3. Beseda s predstaviteľmi VŠ a Úradom práce o ďalšom uplatnení absolventov. /štvrté, tretie ročníky/. 4. Trestno-právna zodpovednosť mládeže- informácia pre vyučujúcich z metodicko-informačného seminára VP a následne besedy na triednických hodinách. 5. Venovať starostlivosť profesijne nevyhraneným žiakom formou individuálneho prieskumu ich postojov, ako aj postojov ich rodičov k profesijnej orientácií, vzťahu k práci a vzbudzovať záujem o určitú oblasť ľudskej činnosti formou zapájania do krúžkov, projektov, SOČ a pod. 6. Zúčastniť sa realizácie projektu Deň otvorených dverí a informovať rodičov o možnostiach štúdia na našej škole. XII. 1. Aktualizovať informácie o VŠ na nástenke a www. stránke VP. 2. Vianočné zvyky a tradície- výchova k priateľstvu, spolupatričnosti a úcte k starším / besedy na triednických hodinách/. 3. Príprava vianočných pozdravov a darčekov pre deti z detského domova/ príma až kvarta na výtvarnej výchove a TH/ I. 1. Riešiť študijné a výchovno-vzdelávacie problémy študentov v spolupráci rodičmi, triednymi profesormi a KPPP. 2. Študijné výsledky a príprava na maturitné skúšky /štvrté ročníky/. 3. Zhodnotenie spolupráce s vyučujúcimi a vedením školy pri výchove k voľbe povolania. 4. Monitorovať proces adaptácie integrovaných študentov. II. 1. Uskutočniť so študentmi besedu o vnútorných / záujem, schopnosti, charakter/ a vonkajších faktoroch/ peniaze, perspektíva, vôľa rodičov.../ voľby povolania a budúceho života. 2. ndividuálne a skupinové konzultácie pre študentov a rodičov. 3. Vypĺňanie prihlášok na VŠ. 4. Informácie pre vyučujúcich o integrácii žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami z metodického seminára VP. 5. Alkoholová a drogová závislosť/beseda s psychológom, triednym profesorom/. 6. Prieskum profesijnej orientácie v prvých ročníkoch. III. 1. Nadstavbové a pomaturitné štúdium –individuálne konzultácie so študentmi štvrtého ročníka. 2. Týranie detí, sexuálne zneužívanie, pornografia- beseda so sociálnou pracovníčkou. 3. Burza nápadov ako si skrášliť a spríjemniť prostredie/TH, výtvarná výchova, estetická výchova/. 4. Aktualizácia nástenky VP, www stránky. IV. 1. Rozvíjanie emocionálnej inteligencie žiakov stredných škôl- informácia z metodického seminára VP, besedy na TH. 2. Individuálne a skupinové konzultácie pre študentov. 3. Pomoc pri príprave na maturitné písomné skúšky. 4. Záujmová činnosť študentov-olympiády, projekty, krúžky. V. 1. List priateľovi, citáty o priateľstve a láske besedy a diskusie na TH a sloven- skom jazyku. 2. Pomoc pri maturitných skúškach. 3. Psychologické testy do osemročného gymnázia. 4. Aktualizácia nástenky a www. stránky. VI. 1. Pomoc pri prijímacích pohovoroch. 2. Zhodnotenie práce VP. |