Gymnázium Bytča

 

Výchovný poradca

vzor prihlášky na VŠ 1.strana

vzor prihlášky na VŠ 2.strana

vzor prihlášky na VŠ 3.strana

 

    Funkciu výchovného poradcu na našej škole zastáva : RNDr. Mária Bárniková

 

      Úlohou výchovného poradcu je poskytovať poradenké služby študentom a rodičom.

      V tomto školskom roku boli zabezpečené psychologické testy pre študentov 2.ročníkov. Testy uskutočnili pracovníčky Krajskej pedagogickej poradne v Žiline a boli zamerané na voľbu povolania. Študenti 4.ročníkov a oktávy sa zúčastnili dvoch besied, organizovaných úradom práce. Boli poučení o tom, čo robiť, ak sa neumiestnia, prípadne ako si nájsť prácu v zahraničí.

      V rámci programov "Čas  dospievania" a "s Tebou o Tebe" uskutočnila školená zdravotná sestra prednášku spojenú s besedou pre študentky 1.ročníkov, kvinty a tercie.

      Podľa záujmu študentov bežali konzultácie, na ktorých sme rozoberali možnosti a záujem o vysokoškolské štúdium. Výchovná poradkyňa zabezpečila nákup a distribúcia prihlášok na VŠ a pomáhala študentom pri ich vypĺňaní.

     Pravidelne sa poradca stará o dopĺňanie informácií na nástenke o VŠ a o nadstavbovom štúdiu.

     Úlohou výchovnej poradkyne je aj viesť prehľad o ďalšom štúdiu našich absolventov pre potreby vých.poradcu a vedenia školy

 

Plán práce výchovného poradcu na školský rok 2007/2008

A     Úlohy  vyplývajúce z hlavných úloh školy

- vzdelávať sa v oblasti výchovného poradenstva

- organizovať a koordinovať výchovu k voľbe povolania v spolupráci s triednymi profesormi a vedením školy

- viesť dokumentáciu a kabinet VP

- monitorovať žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

- eliminovať prejavy šikanovania žiakov v stredoškolskom prostredí

- zvyšovať právne vedomie pedagogických zamestnancov školy o trestno-právnej zodpovednosti mládeže

- predchádzať prejavom diskriminácie, rasizmu, xenofóbie, antisemitizmu a ostatných foriem intolerancie

- analýza uplatnenia absolventov strednej školy na trhu práce za predchádzajúci školský rok

- poskytovať informačnú poradenskú službu študentom, rodičom a pedagogickým pracovníkom vo veciach výchovy , vzdelávania  a profesijnej orientácie

- získavať študijný a informačný materiál o možnostiach štúdia a využívať vydané príručky a metodické usmernenia na profesijnú orientáciu žiakov

- spolupracovať s KPPP, Úradom práce, koordinátormi pre jednotlivé výchovy, triednymi učiteľmi, vyučujúcimi , s vedením školy a s rodičmi

- pracovať na skvalitňovaní a rozvíjaní pracovných vzťahov

B      Časovo – tematický  plán VP

IX.        1.  Analyzovať uplatnenie absolventov našej školy na trhu práce.

2. Tvorba nástenky VP.

3.  Účasť na triednych schôdzach RZ v 1. ročníku.

4.  Monitoring žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a pomoc triednym profesorom pri vypracovaní špeciálneho plánu práce pre jednotlivých integrovaných študentov.

5. Zistiť proces adaptácie žiakov prvého ročníka a prímy na školské prostredie.

6.  Uskutočniť  v spolupráci s triednymi profesormi prieskum šikanovania a vytvárať podmienky pre jeho elimináciu.

7.  Uskutočniť prieskum profesijnej orientácie študentov štvrtých ročníkov a oktávy.

8.  Informovať študentov štvrtých ročníkov o obsahu a priebehu prijímacích skúšok na VŠ.

X.           1.  Oboznámiť študentov o vypĺňaní prihlášok na VŠ.

           2.  Vyhotovenie nástenky VP s informáciami o možnostiach štúdia v škol roku 

2007/2008.

3.   Zúčastniť sa triednických hodín podľa požiadaviek triednych profesorov.

4.  Prieskum profesijnej orientácie študentov 3. ročníka a septimy.

5.  Beseda so školenou zdravotnou sestrou venovaná problémom osobnej hygieny a dospievania pre študentov /tercia, prvé ročníky/.

6.  Poskytovať individuálne a skupinové konzultácie pre študentov a rodičov.

XI.        1.  Uskutočniť prieskum profesijnej orientácie v druhých ročníkoch a vytypovať

                       nerozhodných študentov na psychologickú diagnostiku v spolupráci s KPPP.

2.   Informácia a predaj kníh o VŠ.

3.     Beseda s predstaviteľmi VŠ a Úradom   práce o ďalšom uplatnení absolventov.

/štvrté, tretie ročníky/.

4.    Trestno-právna zodpovednosť  mládeže- informácia pre vyučujúcich z metodicko-informačného seminára VP a následne besedy na triednických hodinách.

5.     Venovať starostlivosť profesijne nevyhraneným žiakom formou individuálneho prieskumu ich postojov, ako aj postojov ich rodičov k profesijnej orientácií, vzťahu k práci a vzbudzovať záujem o určitú oblasť ľudskej činnosti formou zapájania do krúžkov, projektov, SOČ a pod.

6.   Zúčastniť sa realizácie projektu Deň otvorených dverí a informovať rodičov o možnostiach štúdia na našej škole.

XII.       1.   Aktualizovať informácie o VŠ na nástenke a www. stránke VP.

2.      Vianočné zvyky a tradície- výchova k priateľstvu, spolupatričnosti a úcte k

starším / besedy na triednických hodinách/.

3.      Príprava vianočných pozdravov a darčekov pre deti z detského domova/ príma  

až kvarta na výtvarnej výchove  a TH/

I.            1.   Riešiť študijné a výchovno-vzdelávacie problémy študentov v spolupráci

                  rodičmi, triednymi profesormi a KPPP.

2.   Študijné výsledky a príprava na maturitné skúšky /štvrté ročníky/.

3.    Zhodnotenie spolupráce s vyučujúcimi a vedením školy pri výchove k voľbe povolania.

4.    Monitorovať proces adaptácie integrovaných študentov.

II.           1.  Uskutočniť so študentmi besedu o vnútorných / záujem, schopnosti, charakter/  

                 a vonkajších faktoroch/ peniaze, perspektíva, vôľa rodičov.../ voľby povolania 

                 a budúceho života.

2.    ndividuálne a skupinové konzultácie pre študentov a rodičov.

3.   Vypĺňanie prihlášok na VŠ.

4.   Informácie pre vyučujúcich o integrácii žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami z metodického seminára VP.

5.   Alkoholová a drogová závislosť/beseda s psychológom, triednym profesorom/.

6.     Prieskum profesijnej orientácie v prvých ročníkoch.

III.         1.  Nadstavbové a pomaturitné štúdium –individuálne konzultácie so študentmi   

                         štvrtého ročníka.

2.    Týranie detí, sexuálne zneužívanie, pornografia- beseda so sociálnou pracovníčkou.

3.    Burza nápadov ako si skrášliť a spríjemniť prostredie/TH, výtvarná výchova, estetická výchova/.

4.   Aktualizácia nástenky VP, www stránky.

   IV.           1.   Rozvíjanie emocionálnej inteligencie žiakov stredných škôl- informácia

                  z metodického seminára VP, besedy na TH.

2.    Individuálne a skupinové konzultácie pre študentov.

3.   Pomoc pri príprave na maturitné písomné skúšky.

4.    Záujmová činnosť študentov-olympiády, projekty, krúžky.

V.            1.   List priateľovi, citáty o priateľstve a láske besedy a diskusie na TH a sloven-

                  skom jazyku.

2.    Pomoc pri maturitných skúškach.

3.   Psychologické testy do osemročného gymnázia.

4.   Aktualizácia nástenky a www. stránky.

VI.         1.   Pomoc pri prijímacích pohovoroch.

                  2.   Zhodnotenie práce VP.